keskiviikko 15. lokakuuta 2014

Synttärit oli ja meni

Perjantaina heräsin onnellisena synttärisankarina uuteen päivään. Tytöt olivat Lombokilla, mutta onneksi Jake ja Johannes olivat täällä pitämässä seuraa :) Aamulla sängyllä odotti kiva pikku lahja ja aamupalakin tuotiin sänkyyn- kyllä tän tytön kelpasi! Oltiin varattu aamuksi koskenlaskuretki Balin sisämaahan. River raftingistä Balilla olin kuullut jo aikaisemmin ja olin jo odottanut kovasti pääseväni sinne, joten mikä olisikaan parempi tapa viettää synttäreitä!

Lähdettiin Jaken kanssa aikaisin aamulla reissuun, bussi (joka oli pahasti baliajassa, eli 40 minuuttia myöhässä) tuli hakemaan meidät villalta ja matkakavereiksi saatiin kaksi dubailaista nuorta miestä, jotka olivat erittäin hyvää seuraa :D matkalla käytiin Bali One nimisellä kahvitilalla, jossa saatiin maistella erilaisia tuoreita kahveja ja teitä ja meille näytettiin kahvintekoprosessi ihan kädestä pitäen. Itsehän en kahvia juo, mutta oli muuten niin hyvää että lähti yksi paketti mukaan kotiin. Paikka oli kovin miellyttävä ja henkilökunta ystävällistä.

Koskenlaskupaikalle saavuimme myöhässä ja muu porukka odottelikin jo meitä. Yhdessä veneessä meitä oli 4 henkilöä plus opettaja ja kosken laskeminen vei about 2 tuntia sisältäen yhden pysähdyksen vesiputouksella. Koski kiemurteli alas sademetsän tyyppisessä ympräistössä, joka oli uskomattoman kaunista. Valitettavasti veneessä ei kauheesti uskaltanut kuvailla, joten kuvamateriaalia ei taaskaan hirveästi ole :D Koskenlasku oli erittäin mukavaa puuhaa, mutta vauhdin ystävänä uskoisin että sadekaudella lajista pääsee nauttimaan vieläkin enemmän. Koski oli paikoittain todella matalaa ja kivikkoista ja jouduimme välillä työntämään itsemme takaisin virran vietäväksi. Matka sisälsi yhden 4m pudotuksen, mutta muuten oli aika rauhallinen meno.

Lopulta syötiin paikallisessa ravintolassa hyvät safkat ja lähdettiin suuntaamaan takaisin etelään! Yhteensä reissu kustansi 250,000 rupiaa per nenä, eli about 18 euroa sisältäen ruoat ja kuljetukset.

Illalla suunnattiin Intialaiseen ravintolaan syömään. Olen koko reissun halunnut syödä kunnon Intialaista ruokaa, ja vihdoin sekin tuli tehtyä! Mentiiin Queen's Tandoor nimiseen ravintolaan Seminyakin keskustaan, ja ruoka oli erinomaista vaikka jokseenkin kallista Balin hintatasoon nähden. Uskaltauduin juomaan jopa yhden arak mojiton, joka oli muuten ehkä paras mojito ikinä! Syömisen jälkeen mentiin vielä hetkeksi biitsille hengailemaan La Plancha nimiseen ravintolaan, joka on yksi ihan lemppareista. Sielä voi löhöillä isoilla säkkituoleilla hiekassa lyhytyjen valossa ja paikanpäällä on myös hyvää live musiikkia! Suuremmat juhlimiset jätettiin Lauantaille kun tytötkin vihdoin saapuivat reissusta.

Ja vielä lisää aihetta hymyyn.... nyt on liput Australiaan hommattuna, voikin olla, että seuraavaksi kirjoitellaan sieltäpäin!! :)